Studia Podyplomowe Public Relations
Studia Podyplomowe Public Relations mają za cel profesjonalne podejście do kształcenia w obszarze PR bazujące na najlepszych międzynarodowych wzorcach, a ich siłą jest nastawienie na praktykę opartą na solidnych fundamentach teoretycznych.

Kompleksowy program – szerokie spojrzenie na PR powiązane z głębszą analizą najważniejszych zagadnień

Aplikowalna wiedza – silny nacisk na praktykę opartą na solidnej i aktualnej wiedzy z dziedziny PR

Renomowana kadra – stale rozwijający się, sprawdzeni, fachowi i przyjaźnie nastawieni wykładowcy
Dlaczego warto?
- Renomowana kadra ekspertów i praktyków zapewni Ci najbardziej aktualną wiedzę, dostęp do najświeższych informacji branżowych oraz przydatne wskazówki usprawniające Twoją codzienną pracę;
- Środowisko akademickie SGH i Twoja grupa słuchaczy umożliwi Ci nawiązanie cennych kontaktów zawodowych i wymianę doświadczeń z innymi profesjonalistami z branży PR;
- Nasze studia mogą stanowić przepustkę do kariery Twoich marzeń, dając Ci szersze możliwości rozwoju zawodowego, awansu i przekwalifikowania się.
Czy dla mnie?
Studia Podyplomowe Public Relations skierowane do osób planujących karierę lub już pracujących na stanowiskach takich, jak:
- menedżerowie i specjaliści PR,
- szefowie i pracownicy działów komunikacji, w tym wewnętrznej,
- rzecznicy prasowi,
- konsultanci i pracownicy agencji PR oraz pracownicy agencji reklamowych,
- prawnicy, dziennikarze, pracownicy administracji publicznej,
- menedżerowie produktu,
- przedstawiciele wielu innych zawodów i ścieżek kariery.
Program
Program studiów złożony jest z czterech bloków tematycznych, w ramach których prowadzonych jest w sumie 26 modułów, trwających łącznie 164 godziny dydaktyczne. Wszystkie razem składają się na szerokie, zróżnicowane i wszechstronne kompendium wiedzy na temat Public Relations. Równocześnie każdy moduł stanowi zamkniętą i kompletną całość, będącą wyrazem autorskiego podejścia naszych wykładowców. Dzięki temu, nasi słuchacze mają okazję poznać całe spektrum podejść do Public Relations oraz tematów ściśle powiązanych z PR. Jednocześnie program studiów pozwala bardziej szczegółowo zagłębić się w interesujące naszych słuchaczy obszary tematyczne.
Na program studiów składają się następujące bloki tematyczne i poszczególne moduły:
I. PROCESY I DZIAŁANIA PUBLIC RELATIONS
- Wprowadzenie do PR
- Strategia PR
- PR w Polsce i na świecie
- Monitoring mediów oraz badanie efektywności działań PR w relacji z mediami
- Regulacje prawne i etyczne w działalności PR
- Kreowanie wizerunku kraju za granic Wewnętrzne PR /li>
- Współpraca PR z mediami /li>
- Agencja PR – tworzenie programu działań PR
II. KLUCZOWE KOMPETENCJE W PUBLIC RELATIONS
- Komunikacja kryzysowa
- Copywriting PR w Internecie
- Erystyka praktyczna w działalności PR
- Badanie rynku i opinii
- Język wypowiedzi publicznej. Opracowywanie i redagowanie tekstów PR
- Warsztaty radiowe
III. PUBLIC RELATIONS JAKO FUNKCJA ZARZĄDZIANIA
- Nowoczesne zarządzanie – wyzwania i dostosowania
- Zarządzanie kadrami
- Komunikacja na rynkach kapitałowych – Investor Relations
- Społecznie odpowiedzialna komunikacja
- Etyka w PR
IV. OBSZARY WSPIERAJĄCE PUBLIC RELATIONS
- Design Thinking wsparciem PR
- Networking a PR
- Lobbing
- Protokół dyplomatyczny
- Negocjacje
Kierownik studiów
Kierownik Studiów Podyplomowych Public Relations oraz Studiów Podyplomowych Coaching w SGH. Pełnił funkcję Dyrektora Akademickiego Międzynarodowego programu CEMS MIM, zastępcy dyrektora Instytutu oraz kierownika Katedry w SGH. Jego główne zainteresowania badawczo-naukowe i dydaktyczne koncentrują się wokół zachowań organizacyjnych, zarządzania zasobami ludzkimi, przywództwa, władzy i polityki w organizacji, komunikacji w biznesie i zarządzania międzykulturowego.
Wykładowcy

Jest certyfikowanym Trenerem (kurs International Trainers and Facilitators Federation). Prowadzi warsztaty z komunikacji, copywritingu, autoprezentacji, wystąpień publicznych oraz procesu Design Thinking. Współpracuje z firmami i instytucjami, budując ich wizerunek.

Konsultantka z kilkunastoletnim doświadczeniem w komunikacji i branży public relations oraz praktyką pracy dla agencji PR, instytucjach nauki i kultury, ambasad, organizacji pozarządowych i administracji rządowej i samorządowej. Rzeczniczka prasowa w Urzędzie Patentowym RP, wcześniej dyrektorka i rzeczniczka prasowa Polskiej Akademii Nauk oraz rzeczniczka prasowa w Urzędzie Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy.

Dziennikarka, absolwentka Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, podyplomowych studiów dziennikarskich w Instytucie Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego i Podyplomowych Studiów Public Relations w SGH. Uczestniczyła w międzynarodowych projektach medialnych prowadzonych m.in. przez wykładowców Media Studies Cornell University, Ithaca NY, dziennikarzy BBC i organizowanych w ramach Rady Europy w Brukseli i w Lublanie. Redaktor wydawca, pracuje w mediach od 1995 r. (Radio ESKA Warszawa, Polskie Radio, Radio ZET).
Wykształcenie: ukończone studia –1971, Szkoła Główna Planowania i Statystyki w Warszawie, Wydział Handlu Zagranicznego; kolejne stopnie naukowe – doktora (1979) i doktora habilitowanego (1998) w dziedzinie nauk ekonomicznych w SGPiS i SGH. Zatrudnienie: Profesor nadzwyczajny w Katedrze Zarządzania w Gospodarce, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
i koordynatora obszaru Public Realations polskich zbiorczych wystaw na międzynarodowych targach w Niemczech (Grüne Woche – Berlin, Anuga – Kolonia, Internorga – Hamburg, Leipziger Messe – Lipsk). Kierownik i członek zespołów eksperckich wykonujących prace doradcze dla przedsiębiorstw państwowych, prywatnych i prywatyzowanych w zakresie strategii konkurencji oraz form i sposobów rozwoju strategicznego, restrukturyzacji naprawczej i rozwojowej przedsiębiorstw, w tym ich konsolidacji w ramach grupy kapitałowej; zarządzania marketingowego i strategii marketingowych przedsiębiorstw, społecznych problemów zarządzania. Kierownik i wykonawca wielu projektów badawczych i ekspertyz z dziedziny zarządzania, restrukturyzacji i prywatyzacji branżowej, bezpośrednich inwestycji zagranicznych dla ministerstw i instytucji centralnych (Ministerstwo Przekształceń Własnościowych, Ministerstwo Skarbu, Ministerstwo Gospodarki, Państwowa Agencja Inwestycji Zagranicznych, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska, Ośrodek Przetwarzania Informacji, Komitet Badań Naukowych, Konferencja Rektorów Akademickich Szkół Polskich). Współpraca ekspercka z Narodowymi Funduszami Inwestycyjnymi (Trzeci NFI, Jedenasty NFI, NFI Jupiter). Udział w tworzeniu i uruchomieniu od podstaw niskokosztowej linii lotniczej „Centralwings” (100% spółki-córki PLL LOT SA), a następnie nadzór nad jej funkcjonowaniem i dalszym rozwojem jako członek rady nadzorczej. Utworzenie jedynego w Polsce niemieckojęzycznego Programu Executive MBA w WSPiZ im. L. Koźmińskiego w Warszawie, kierowanie nim przez okres ponad 5, lat i doprowadzenie go do pozycji wiodących międzynarodowych programów rozwoju kadr menedżerskich w Polsce, wydających wspólny dyplom z dwiema najlepszymi menedżerskimi szkołami wyższymi Niemiec (WHU - Wissenschaftliche Hochschule für Unternehmensführung w Koblencji oraz HHL – Handelshochschule Leipzig w Lipsku). Utworzenie Polsko- Niemieckiego Centrum Badań w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania w Warszawie. Kierowanie Centrum i programami badawczymi we współpracy z instytucjami niemieckimi, Polsko-Niemiecką Izbą Przemysłowo Handlową, Fundacją Współpracy Polsko-Niemieckiej, Izbami Gospodarczymi i Handlowymi w Niemczech, niemieckimi uczelniami wyższymi. Utworzenie i pełnienie funkcji Kierownika Menedżerskich Studiów Podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej dla Polskich Sieci Elektroenergetycznych, Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa, Narodowych Funduszy Inwestycyjnych. Kierowanie wieloma edycjami Rocznych Podyplomowych Studiów Menedżerskich (SGH). Wieloletnia współpraca naukowa i dydaktyczna (studia MBA, dzienne i podyplomowe) z uniwersytetami Niemiec (Kolonia, Berlin, Frankfurt, Norymberga, Hanower, Monachium, Koblencja, Lipsk, Brema), Austrii (Wiedeń, Linz) oraz instytucjami i firmami doradczymi (RKW, GTZ, Goethe-Institut, Cognos, Wieselhuber &Partner).

Ekspert employer branding i komunikacji wewnętrznej – konsultant, trener, projektant badań opinii pracowników. Jest jedną z pionierek employer brandingu w Polsce. Jako niezależny konsultant i trener pracuje od 2006 roku. Realizuje projekty doradcze dla firm z różnych branż (m.in. badanie i doskonalenie komunikacji wewnętrznej oraz wizerunku pracodawcy).
Doktor nauk ekonomicznych, adiunkt w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Od lat jej badania naukowe koncentrują się wokół zagadnień związanych z komunikacją marketingową. Swoje zainteresowania naukowe wiąże z problematyką technik oddziaływania reklamowego, CSR w komunikacji marketingowej.

Adiunkt w Instytucie Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (Zakład Strategii Personalnych). Specjalizuje się w problematyce międzynarodowego zarządzanie zasobami ludzkimi, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania różnorodnością (diversity management). W obszarze jej zainteresowań znajdują się również zachowania organizacyjne i zarządzanie zmianą.
Absolwentka polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego oraz wielu kursów dla dziennikarzy i producentów telewizyjnych (krajowych i zagranicznych, np. w ramach EBU). Od ponad 25 lat pracuje w Telewizji Polskiej S.A. Wykładowczyni w Instytucie Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz w Studium Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, współpracuje także z innymi uczelniami wyższymi, np. ze Szkołą Główną Handlową czy Wyższą Szkołą Zarządzania i Marketingu.

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Stopień doktora nauk prawnych uzyskała w Instytucie Nauk Prawnych PAN, w którym pracowała do czasu podjęcia pracy na Uniwersytecie Warszawskim. Od roku 1989 do dzisiaj uczy prawa studentów Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Na tym Wydziale prowadzi wykłady, ćwiczenia i seminaria z przedmiotów dotyczących zagadnień prawnych komunikowania (prawo mediów) i public relations (zagadnienia prawne i etyczne reklamy i public relations).

Profesor w Instytucie Międzynarodowego Zarządzania i Marketingu w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie (SGH). Kierownik Podyplomowego Studium Public Relations w SGH. Pełnił funkcję Dyrektora Akademickiego Międzynarodowego programu CEMS MIM w SGH (Master’s in International Management – top 10 na świecie w rankingu Financial Times) oraz kierownika Zakładu Komunikacji w Biznesie w SGH.

Profesor nauk ekonomicznych, wykładowca Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ukończył podyplomowe studia menedżerskie we Włoszech (Scuola Enrico Mattei w Mediolanie) oraz 9-miesięczny program zaawansowanego kształcenia menedżerskiego dla wykładowców szkół biznesu (Advanced Management Education Program) w School of Business-Carleton University w Ottawie.

Ma wieloletnie doświadczenie sprzedażowe, negocjacyjne, szkoleniowe i managerskie począwszy od lat 90 zeszłego wieku. Mówi w językach: polskim, angielskim, francuskim i rosyjskim. Zajmował stanowiska sprzedażowe, kierownicze, dyrektorskie i trenerskie w firmach: Merck Sharp & Dohme, Bristol-Myers Squibb, Wyeth.
Był odpowiedzialny za podnoszenie wyników operacyjnych firm, zarządzanie, zespołami pracowników, ścisłą współpracę z działami personalnymi przy budowaniu profili kompetencyjnych, rekrutacje, prowadzenie szkoleń dla Zarządów, Dyrektorów. Szkolił z komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej z zakresu umiejętności handlowych, prezentacji, negocjacji, zarządzania, przywództwa i coachingu w: Polsce, Anglii, Francji, Włoszech, Belgii, Szwecji, Austrii, Czechach, Węgrzech, Litwie, Rumunii, Stanach Zjednoczonych Ameryki, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Kazachstanie, Kamerunie. Jest licencjonowanym trenerem amerykańskich firm Achieve Forum i Yucon Learning oraz wykładowcą w SGH. Założyciel i właściciel firmy Nova Consulting. specjalizuje się w projektach związanych z: rozwijaniem strategii firm, zarządzaniem zmianą, prowadzeniem Wynajętych Zespołów Sprzedaży, rozwijaniem kompetencji pracowników, On The Job. Wybrani klienci: Toyota, Apple, Pfizer, Opoczno, Bakoma, Janda, Gdańska Stocznia Remontowa.

Właściciel firmy doradczo- szkoleniowej „OCZKOŚ PERFECT IMAGE”. Aktor, reżyser filmowy i telewizyjny. Absolwent Szkoły Filmowej w Łodzi oraz Podyplomowych Studiów Public Relations w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Specjalista w zakresie wystąpień publicznych, PR, reakcji na kryzys, mowy ciała, budowania wizerunku, technik manipulacyjnych, elementów retorycznych oraz pracy głosem, komunikacji grupowej, zarządzaniem informacją w przestrzeni medialnej.

Dyrektor w SSC Coty Inc. amerykańskiej korporacji notowanej na New York Stock Exchange. Specjalista i wieloletni praktyk w zakresie relacji inwestorskich w polskich spółkach giełdowych. Wiceprezes i jeden z założycieli Polskiego Instytutu Relacji Inwestorskich.

Od 15 lat związana z szeroko pojętym rynkiem usług HR. Na swoim koncie ma zarówno operacyjne zaangażowanie w projekty HR, jak również rozwój oraz zarządzanie lokalnymi oraz międzynarodowymi firmami rekrutacyjnymi, które z sukcesem wprowadziła na rynek polski, przeprowadzając je od fazy start–up’u do stabilnej organizacji.

Z Public Relations związana od lat 90-tych. Była dziennikarka telewizyjna. Zajmowała się wszystkimi gatunkami tego zawodu, od prezentowania po tworzenie własnego programu, od filmu po reportaż. Najlepiej czuła się zawsze w dziennikarstwie informacyjnym. Karierę dziennikarską zaczynała w Ośrodku TVP w Bydgoszczy, gdzie w regionalnym dzienniku była wydawcą, prezenterką i reporterem, tworzyła także i prowadziła programy autorskie.

Działa w obszarze komunikacji od 2008 roku. Jako General Manager zarządza pracą biura komunikacji nauki Knowledge Up, które specjalizuje się we współpracy z sektorem nauki. Wpiera branżę przenosząc do niej praktyki komunikacyjne, które wypracował po stronie biznesu.
Coach, konsultant i wykładowca akademicki. Specjalizuje się w wystąpieniach publicznych, retoryce, motywowaniu pracowników, etyce biznesu, a także w problematyce perswazji oraz manipulacji medialnych w Polsce, USA i UE. Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz anglistyki. Zdobywca „Srebrnych Szczęk” w „Turnieju Mówców Uniwersytetu Warszawskiego.” Były reporter TVP. Przeprowadził badania na temat wykorzystywania mediów w manipulacjach giełdowych oraz badania technik retorycznych stosowanych w manipulacjach w prasie i telewizji.

Pasjonatka działań komunikacyjnych, ekspertka i doradczyni w obszarze komunikacji, trenerka i właścicielka firmy Dobrzepisze.pl. Swoje 15–letnie doświadczenie zawodowe zdobywała w trzech sektorach: administracji rządowej i samorządowej, biznesie i organizacjach pozarządowych.

Od 2007 roku Prezes Instytutu Monitorowania Mediów. IMM od przeszło 20 lat monitoruje medialny wizerunek marek, firm, osób i instytucji z Polski i zagranicy. Współtwórca branżowego serwisu dla specjalistów do spraw komunikacji PRoto.pl. Członek Zarządu mediaTrust Romania – lidera rynku monitoringu mediów w Rumunii. Ukończył Politechnikę Wrocławską na kierunku zarządzanie i marketing.

Wiceprezes zarządu Wyborowa S.A., prezes zarządu Stowarzyszenia Polska Wódka, członek Rady Głównej Związku Pracodawców „Polski Przemysł Spirytusowy” oraz prezes Fundacji Muzeum Polskiej Wódki. Ukończył Wydział Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim oraz Podyplomowe Studia PR w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Swoją 30-letnią karierę zawodową rozpoczął w Ministerstwie Współpracy Gospodarczej z Zagranicą.

Inspirujący mówca, mentor, networker. Wykładowca na studiach podyplomowych SGH, UW, PW i MBA na ALK. Niestrudzony orędownik i pasjonat idei networkingu. Mingling maven – poprowadził ponad 2000 sesji networkingowych dla przeszło 150.000 uczestników. W lutym 2006 wprowadził i rozwijał do 2013 na rynku krajowym firmę BNI Polska. Obecnie jest partnerem spółki szkoleniowo-doradczej GrupaYak. Został wybrany jednym z „10 Topowych Głosów Polskiego Linkedin 2018 i 2019”.

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, wieloletni pracownik Ministerstwa Spraw Zagranicznych m.in. w Helsinkach, Waszyngtonie, Canberze; b. zastępca dyrektora Protokołu Dyplomatycznego. Brała udział w wielu wizytach najwyższego szczebla oraz współmałżonków głów państw i szefów rządów. Prowadzi szkolenia z protokołu dyplomatycznego dla pracowników MSZ, urzędów administracji publicznej oraz zajęcia w Krajowej Szkole Administracji Publicznej (KSAP), Polskim Instytucie Spraw Międzynarodowych (PISM), Europejskiej Akademii Dyplomacji (EAD), Studium Europy Wschodniej UW.

Doktor psychologii, Wydział Zarządzania, Uniwersytet Warszawski. W latach 1990–1995 dyrektor badań w agencji badawczej DEMOSKOP. Od 1996 do 2008 Członek Zarządu agencji badawczej IQS and Quant Group. Od 2008 do 2013 wiceprezes agencji badań marketingowych 4P Research Mix. W latach 2013–2016 Business Development Director w Millward Brown Polska. Head of Research and Analysis w domu mediowym Mullen Lowe Media Hub w latach 2017–2020.
Opinie o studiach

Dla mnie te studia były, swego rodzaju, trampoliną dla mojej samooceny, pozbycia się kompleksów, ale także pretekstem do zawierania nowych kontaktów i znajomości. Z całą pewnością doświadczenia zdobyte w trakcie trwania studiów mają bardzo pozytywny wpływ na moją ścieżkę kariery zawodowej. Korzystałam z każdej okazji, by dowiedzieć się, czym właściwie jest PR i jak go przedłożyć na pracę codzienną, przy konferencji, czy jak dobrze wypaść jako prelegent.

Studia podyplomowe wybrałam z zamiłowania. Nie żałuję tego wyboru. Uważałam, że był to dobrze spędzony czas wśród dobrych i pomocnych ludzi, fachowców w swojej dziedzinie. Program studiów łączył w sobie praktykę z teorią, umiejętności z wiedzą, szerokie spojrzenie na PR z pogłębioną analizą najważniejszych zagadnień. Studia podyplomowe z Public Relations nauczyły mnie też jeszcze lepszej komunikacji – rozumiem teraz, jak istotną rolę odgrywają szczegóły, na które nie zawsze zwraca się uwagę. Jeśli ktoś zastanawiałby się nad wyborem studiów podyplomowych z Public Relations, to serdecznie polecam SGH. Nie ma nad czym się zastanawiać. Niepowtarzalna atmosfera uczelni. Miła, serdeczna kadra wykładowców-specjalistów w swoich dziedzinach to niewątpliwe atuty SGH.
„Doświadczenia zdobyte na studiach miały bardzo pozytywny wpływ na moją karierę. Te studia były dla mnie trampoliną do podniesienia samooceny, ale także świetną okazją do zawierania nowych znajomości.”
Rekrutacja
Trwa rekrutacja na 41. edycję studiów.
41. edycja studiów zostanie uruchomiona w semestrze zimowym roku akademickiego 2025/2026. Zajęcia rozpoczną się 15 listopada 2025 r.
Czas trwania studiów: 2 semestry.
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:
umowa o warunkach odpłatności za studia,
Dokument- formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
- odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,
Uwaga:
Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.
Nostryfikacja i uznanie dyplomu
Harmonogram
Spotkania odbywają się dwa razy w miesiącu, w soboty i niedziele w godzinach 9:00–16:00.
Zajęcia rozpoczną się 15 listopada 2025 r.
Planowane terminy zjazdów w nadchodzącej 41. edycji zostaną podane do 31 maja 2025 r.
Opłaty
Opłata za całość studiów wynosi 7000 zł.
Możliwość wpłaty w ratach:
- I rata: 3500 zł – płatna przy zapisie,
- I rata: 3500 zł – płatna do 31 stycznia 2026 r.
W ramach opłaty SGH zapewni niezbędne materiały dydaktyczne i konspekty zajęć. Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.
Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.
Kontakt
Sekretarz studiów
mgr Wioletta Wicherska
tel.: +48 22 564 68 55
tel.: +48 508 338 731
e-mail: wszwed@sgh.waw.pl
Kierownik studiów
prof. dr hab. Jacek Miroński
e-mail: jm67@sgh.waw.pl
adres do korespondencji
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie,
Kolegium Gospodarki Światowej,
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
Organizator studiów
Kolegium Gospodarki Światowej
Katedra Zarządzania Międzynarodowego
REKRUTACJA TRWA
- Zajęcia w uczelni
- Spotkania odbywają się dwa razy w miesiącu, w soboty i niedziele w godzinach 9:00–16:00.
- Opłata za całość studiów: 7000 zł (możliwe raty).

prof. dr hab. Jacek Miroński
e-mail: jm67@sgh.waw.pl
mgr Wioletta Wicherska
tel.: +48 22 564 68 55
tel.: +48 508 338 731
e-mail: wszwed@sgh.waw.pl
Programy MBA i studia podyplomowe